TOPlist

Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora, 284 01, tel.: 327 512 175, fax: 327 512 028

Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

Fotogalerie 2023/2024

  • Administrátor
Throwing a party - společný anglický projekt pro 7. a 8. ročník

Throwing a party - společný anglický projekt pro 7. a 8. ročník

V rámci hodin anglického jazyka žáci vybraných skupin 7. a 8. ročníků pracovali na projektu s názvem Throwing a party s cílem natočit video s pozvánkou na oslavu narozenin. Kromě svých znalostí angličtiny si žáci prověřili svou kreativitu při psaní scénáře, své herecké schopnosti při vlastní realizaci a předvedli své digitální kompetence v rámci závěrečného zpracování. V neposlední řadě se také dobře bavili... Při hodnocení výsledků - výsledných videí si vyzkoušeli vrstevnické hodnocení. Nechte se proto pozvat na párty, nabídka je opravdu velmi pestrá, jak uvidíte v přiložených ukázkách. Mgr. Hana Votavová a Mgr. Alena Tyrkasová 

Šesťáci zjišťovali obvody

Šesťáci zjišťovali obvody

V pátek 26. dubna šesťáci z áčka a béčka při cvičení z matematiky měřili obvody různých útvarů. Seznámili se s možnostmí použití různých měřidel, využívali pásmo, krejčovský, zednický metr. Měřili šířky a délky různých předmětů, počítali obvody, bádali nad postupem, jak zjistit obvod kruhu a nepravidelného útvaru. Práce se všem výborně dařila. Mgr. Jana Kořínková  

 

Čtvrťáci z béčka navštívili Ekocentrum Vlašim a nahlédli do pravěku v Praze

Čtvrťáci z béčka navštívili Ekocentrum Vlašim a nahlédli do pravěku v Praze

Děti ze IV.B absolvovaly v dubnu hned dvě exkurze. Nejprve vycestovali do Ekocentra Vlašim, kde si prohlédly Parazoo. Druhou exkurzi jsme společně naplánovali do Národního muzea v Praze. V několika rozlehlých sálech si děti prohlédly živočichy, rostliny i horniny z této prastaré éry, nemohlo chybět setkání s mamutem v životní velikosti a s mnoha dalšími vystavenými exempláři. Děti zaujal i nádherný interiér Národního muzea a perličkou na závěr byl výstup do kopule muzea, odkud měly děti Prahu jako na dlani. Vydařilo se i počasí, takže spokojenost byla maximální! Mgr. Jaroslava Šibravová 

Co nového ve III. D?

Co nového ve III. D?

Slunečné počasí vylákalo třeťáky k venkovním aktivitám. Využili nového prostoru u školy k prozkoumání jinak "neviditelného" světa pomocí mikroskopu, došli si na Dolní Žižkov vyzkoušet své fyzické síly. Při tělesné výchově se žáci vzájemně doplňují v rámci skupinových aktivit a zkouší dodržovat fair- play chování. Rádi si alespoň na chvilku vyběhnou přes ulici do parku k Barboře a venkovní učebnu využívají nejen ke čtení, ale i k relaxačním chvilkám. Nová interaktivní tabule děti nadchla a pokaždé něčím mile překvapí. Procvičování výuky pomocí notebooků děti tradičně uvítaly. Andrejka Sýkorová se v pátek za podpory celé třídy úspěšně zúčastnila hudební soutěže. Mgr. Štěpánka Menová       

Exkurze do Vodního domu Hulice

Exkurze do Vodního domu Hulice

Přibližně 30 zájemců se o projektovém dni vypravilo na exkurzi do vodního domu Hulice, který se nachází v blízkosti přehrady Švihov. Vodu zde můžete poznat opravdu všemi smysly. Prohlédli jsme si moderně pojatou expozici o vodě, i přes velmi chladné počasí jsme v omezené míře zažili venkovní vodní hrátky, vyzkoušeli jsme si, jak se krmí raci. Přestože by byla exkurze příjemnější v teplém počasí, užili jsme si výlet i tak. Mgr. Jana Samková, Bc. Filip Culek a Renata Śálená       

Po stopách Vrchlice aneb Voda v obrazech

Po stopách Vrchlice aneb Voda v obrazech

V této dílně jsme se nejprve vypravili proti proudu Vrchlice. Povídali jsme si o jejím prameni a toku - o mostech a mlýnech, které podél ní můžeme najít, zmínili jsme i některá fakta z geologie. Vyfotili jsme si místa, která nás zaujala. Pak jsme se vrátili do školy a začala výtvarná část naší dílny. Podle fotografií jsme malovali obrázky, vyzkoušeli jsme si tvoření kapek sprejem, stínovaním a další zajímavé techniky, zdobili jsme kamínky nasbírané ve Vrchlici. Výsledky naší práce si můžete prohlédnout na nástěnce ve třídě V. B. Nám se moc líbí. Ing. Blanka Železná     

Prvňáčci s osmáky zasadili strom

Prvňáčci s osmáky zasadili strom

V pondělí 22. dubna jsme u příležitosti Dne Země jako každý rok zasadili nový strom. Tento rok to byl javor klen, který poroste v blízkosti školní jídelny. Sází vždy naši nejmladší - tentokrát to byli prvňáčci z béčka, se svými patrony z VIII. B. Přejeme novému přírůstku, aby se mu dobře dařilo, rostl jako z vody, brzo se rozkošatil, zdobil prostranství před školní jídelnou a poskytoval nám krásný stín.    

Fotogalerie napříč dílnami ve škole

Fotogalerie napříč dílnami ve škole

Některé dílny se při projektovém dni konaly mimo školu, některé ve škole. Vydali jsme se s fotoaparátem, abychom si prohlédli a zdokumentovali zajímavé aktivity, které byly na programu. Můžete se také podívat... 

Inspirativní návštěva v Nizozemí

Inspirativní návštěva v Nizozemí

Týden od 15. dubna jsme strávili v Nizozemí, kde jsme měly možnost poznat díky Eduzměně školní systém této země. Přivítali nás v několika školách různého zaměření, například škola, která se věnovala výuce pouze v angličtině, nábožensky orientované školy v Haagu a okolí. Z našeho pohledu místní školy kladou velký důraz na wellbeing dětí, vzdělání je založeno na potřebách a pocitech žáka, do výuky jsou často zapojováni rodiče. Učitelé jsou průvodci dětí, nabízejí jim různé způsoby k dosažení cílů. 

Vodu jsme zkoumali všemi smysly

Vodu jsme zkoumali všemi smysly

Voda všemi smysly byl název dalších několika dílen. Nejprve jsme si společně připomněli koloběh vody v přírodě, vlastnosti vody, rizika znečištění. Na prvním stanovišti jsme se zaobírali fyzikálními pokusy, na stanovišti druhém nás čekala voda v  hudebním umění a kresba na základě hudebních ukázek a třetí stanoviště bylo zaměřeno na environmentální témata - jak vodou v domácnosti šetřit. Mgr. Kristýna Hurychová, Mgr. Tamara Čuchalová a Mgr. Petra Lesáková    

Tajemství řeky Labe

Tajemství řeky Labe

Dvě skupiny zájemců se autobusem vypravili k řece Labi. Viděli zdymadlo, velín, hydroelektrárnu s Kaplanovou turbínou a seznámili se s jejich funkcí. Navštívili také Námořnické muzeum ve Veletově. Mgr. Jana Kořínková a Mgr. Hana Ratajíková 

Po Vrchlici k Vrchlici

Po Vrchlici k Vrchlici

Další turistický výšlap byl naplánovaný podél toku Vrchlice. Vypravili jsme se až k vodní nádrži Vrchlice a ke studánce svatého Vojtěcha. Cíl byl u Kamenné kašny. kdy jsme měli v nohách už asi 12 kilometrů. Během cesty  jsme plnili nejrůznější úkoly, řešili kvízy a poznávali krajinu. Mgr. Eva Doležalová   

"L´ EAU" aneb jak neumřít ve Francii žízní

"L´ EAU" aneb jak neumřít ve Francii žízní

Pokud jsme se chtěli naučit, jak si objednat (nejen ) vodu v zemi, která tvrdošíjně odmítá uznat nadvládu angličtiny jako světového jazyka, byla tato dílna pro nás to pravé. Byl to  opravdový rychlokurz základů francouzštiny - užitečných frází a slovíček, zvláštností francouzské výslovnosti, zaněly také francouzské písně a úryvky z filmů, samozřejmě  v originále. Tak zase někdy příště! Mgr. Hana Votavová  

Bude co pít? Exkurze do Národního zemědělského muzea

Bude co pít? Exkurze do Národního zemědělského muzea

Jedním z dalších zajímavých cílů projektového dne s tématem voda byl výlet do Národního zemědělského muzea v Praze. Během programu se žáci pomocí nejrůznějších aktivit a úkolů seznámili s významem vody a úlohou, jakou hraje v lidském životě. Se zájmem si prohlédli expozici Voda v krajině, nahlédli také do výstavních prostor Rybářství, Gastronomie a milovníkům zemědělské techniky neunikla ani expozice Jede traktor. Mgr. Petra Francová a Mgr. Šárka Dáňová 

 

Od studánky ke studánce

Od studánky ke studánce

V nabídce dílen na projektový den děti našly i turistický výšlap s názvem Od studánky ke studánce. Hned ráno jsme se seznámili prostřednictvím aktivit osobnostně sociální výchovy, všichni obdrželi pracovní list pro trasu a pak už se šlo. Počasí nám zpočátku dne v rámci možností přálo - nepršelo. První kroky od školy vedly ke studánce svatého Vojtěcha, poté údolím řeky Bylanky k další studánce Na Homoli a Na Hutích v blízkosti říčky Vrchlice. Viděli jsme, v jakém stavu studánky jsou a poznali s nimi spojené historické události. Zpět ke škole už nás doprovodil déšť. Zážitky a informace jsme si poté zrekapitulovali prostřednictvím soutěžní hry Kahoot a s konečnými 10,2 km jsme se, podle zpětné vazby dětí, spokojeně rozešli. Mgr. Alena Tyrkasová     

Voda v zajetí fake news

Voda v zajetí fake news

Na pátek 19. dubna jsme naplánovali pro naše druhostupňáky projektový den na téma Voda. Jako obvykle připravili vyučující pestrou nabídku dílen, každý si vybral podle svého zájmu a v pátek to vypuklo. V dílně s názvem Voda v zajetí fake news jsme se nejprve věnovali teoretické části. Začali jsme obecně médii, ve skupinách jsme se věnovali výhodám a nevýhodám rychlého šíření informací na internetu. Seznámili jsme se s pojmy, hoax, fake news, trol, elf a s tím, kde si informace ověřovat.  Aktivitou,, Nikdo o mě neví, že.... " jsme si ukázali, jak je snadné podlehnout falešným informacím. Následoval praktický úkol, nacvičit scénku na téma fake news a k této scénce vytvořit rekvizity. Všechny scénky byly vydařené a vtipné. Stejně tak vznikly krásné rekvizity, které poslouží dál na Pohádkové Barboře. Závěrečné hodnocení dne ukázalo, že právě nácvik scének a tvorbu rekvizit si děti užily nejvíce. My děkujeme dětem za pohodový průběh projektu. Mgr. Daniela Podoláková a Mgr. Kateřina Vyčichlová

Slavili jsme Den Země

Slavili jsme Den Země

22. dubna si lidé celého světa připomínají Den Země. Jde o skvělou příležitost se zastavit a udělat něco dobrého pro přírodu a naši planetu. Žáci 1.stupně se vydali tento den do přírody na poznávací a zážitkovou stezku, kde pro ně byly přichystány enviromentální aktivity: luštění tajenky, třídění odpadu, třídění živočichů, poznávání rostlin a stromů, poznávání přírodnin po hmatu. Ve venkovních učebnách školy pak žáci III.A nachystali a pomáhali organizovat sportovní stanoviště – skok v pytli, kačenkový slalom, plotovka Země v číslech, kolo štěstí, hod na cíl, puzzle, víčkové obrázky, jógová cvičení a další. Společně jsme tak oslavili svátek Země, podpořili naše ekologické myšlení a chování. Počasí se umoudřilo a užili jsme si pěkné dopoledne. Mgr. Jana Němečková Rúžičková, koordinátorka environmentální výchovy 

Čtvrťáci navštívili Ekocentrum Vlašim

Čtvrťáci navštívili Ekocentrum Vlašim

V úterý 17.4. se čtvrťáci z áčka a béčka vydali do ekologického centra ve Vlašimi. Děti se zde dozvěděly mnoho zajímavostí o zvířatech, které žijí v místní paraZOO, prohlédly si expozici volně žijících zraněných živočichů, zaznamenávaly informace do pracovních listů a potom změřily své síly s ostatními týmy v soutěži Riskuj v paraZOO. Prožité dopoledne si tu děti velmi užily. Mgr. Lenka Luňáková

Moderní chemie u osmáků

Moderní chemie u osmáků

V pátek 12.dubna proběhla Hodina moderní chemie pro osmáky. Přivítali jsme  studenty z Vysoké školy chemicko-technologické z Prahy, kteří nám předvedli vyučovací hodinu plnou fascinujících experimentů. Osmáci viděli nejen barevné a poutavé pokusy, ale seznámili se také s použitím kapalného dusíku v chemii. Na závěr jsme zhlédli gastronomický experiment - výrobu zmrzliny pomocí dusíku. Celá hodina pro nás byla poučná i zábavná a věříme, že přispěla k rozvoji zájmu o chemii na naší škole a inspirovala k dalšímu bádání a objevování tajů vědy. Ing. Šárka Nováková

Třeťáci navštívili Ekocentrum Vlašim

Třeťáci navštívili Ekocentrum Vlašim

Začátek dubna byl pro všechny třeťáky ve znamení výletu do Vlašimi. Zde jsme v místním ekocentru absolvovali program Od zrnka k bochníku. Jak už název napovídá - společně jsme se zrnkem obilí prošli cestu od zasetí až na talíř ve formě chutného, křupavého chlebíku. Dozvěděli jsme se, jak je třeba připravit pole pro pořádnou úrodu, jak vzrostlé a dozrálé obilí ve snopech správně vysušit, jak pomocí cepů zrníčka vymlátit, jak mezi žernovy namlít, i jak zhotovenou mouku využít v kuchyni. Společně jsme si zkusili vymíchat krásně těsto a zadělat na chlebové bochánky, které nám instruktoři upekli a následně jsme si je z programu odnesli.

Evropské strukturální a investiční fondy, Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání