TOPlist

Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora, 284 01, tel.: 327 512 175, fax: 327 512 028

Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

Fotogalerie 2024/2025

  • Administrátor
Pohár vědy pokračoval Stíny kolem nás

Pohár vědy pokračoval Stíny kolem nás

Zatímco první kolo Poháru bylo plné barev, druhé kolo bylo celé černobílé. Světlo a stíny jsou všude kolem nás. Někdy jsou dlouhé a tajemné, jindy ostré a jasné. Hledali jsme různé zajímavé stíny, či jsme je sami tvořili. Vytvářeli jsme loutky a kulisy pro stínové divadlo. Zjistili jsme, že stíny se zvětšují a zmenšují, mohou se překrývat. Prozkoumali jsme, co udělá s bílými a černými věcmi sluníčko nebo světlo ze žárovky a kde se to dá v praxi využít. Hry se stíny byly kouzelné, zábavné, a přitom stačilo jen několik obyčejných věcí. Naučili jsme se kolem sebe pozorněji dívat, uvědomovat si svoje stíny, protože jsou naši každodenní společníci. Mgr. Jana Němečková Růžičková, Ing. Šárka Nováková 

Masopustní veselí ve II. A

Masopustní veselí ve II. A

Ve středu 26. února si druháčci z áčka užili masopustní průvod se vším všudy. Nepodcenili ani přípravu - naučili se říkanky a písničky, připravili si kostýmy, nechyběl medvěd s medvídětem, kobyla, ženich s nevěstou, hospodyně, bába, cikánka, šašek, kominík a další. Medvěd si nejprve ve škole zatančil s paní ředitelkou a pak už se druháčci připojili k dětem z MŠ Pohádka a společně za doprovodu kapely vyrazili v průvodu do kutnohorských ulic. Kobyle nakonec přečetli její hříchy a porazili ji. Děkujeme paní Bukovičové, která nás na akci přizvala a paní Vančurové za výborné masopustní koblížky! Mgr. Marcela Chroustovská         

IX. B navštívila Židovské muzeum v Praze

IX. B navštívila Židovské muzeum v Praze

18.února navštívili žáci IX. B Židovské muzeum v Praze, kde se zúčastnili programu Hanin kufřík. Jako první se seznámili se základními informacemi o holocaustu. Následně poznali osud Hany Bradyové, a pak ve skupinách pátrali po osudech pěti židovských dětí, které se staly obětí holocaustu v Protektorátu Čechy a Morava.  Po teoretické části vyrazili do synagog, kde si prohlédli Staronovou, Pinkasovu a Španělskou synagogu. Díky velice poutavému programu měli žáci možnost přiblížit se více k myšlení a pocitům svých vrstevníků, kteří na vlastní kůži poznali, co to byl holocaust. Mgr. Kateřina Vyčichlová 

IV. D v plné síle

IV. D v plné síle

Ani ve druhém pololetí třída IV. D nepolevila ve svých akcích. Děti si z větší části učivo procvičují ve skupinách, výběrem cvičení, které potřebují individuálně nebo s kamarádem zopakovat a upevnit své znalosti a vědomosti. Mnozí z nich si dokáží vzájemně velmi pěkně pomáhat, vysvětlit a obhájit své postupy při řešení. Africký týden děti zavedl do života Joy Adamsonové, rodačky z Opavy, která zasvětila celý život této zemi. Čtvrťáci vytvořili krásné  africké obrázky, zjišťovali výškové rozdíly českých a afrických pohoří, vyhledávali informace o lemurovi, po shlédnutí krátkých filmů porovnávali svůj život s životem afrických dětí.      

Valentýn ve III. B

Valentýn ve III. B

Děti ze III. B se svatému Valentýnu poctivě věnovaly. Vyráběly valentýnky - krásná červená srdíčka, pak je vhodily do valentýnských poštovních krabic a nakonec jim je starší spolužáci z parlamentu v pátek doručili do třídy. Všichni měli z přáníček velkou radost. Ani na nás děti nezapomněly, moc jim děkujeme, srdíčka nás potěšila! 

Parlamentáři doručili Valentýnskou poštu

Parlamentáři doručili Valentýnskou poštu

V pátek 14. února na svátek svatého Valentýna bylo v ředitelně rušno - parlamentáří sem hned ráno přinesli krabice s Valentýnskou poštou. Začalo veliké třídění, do obálek přibývala psaníčka určená do jednotlivých tříd, spousta jich putovalo také k vyučujícím a technickým pracovníkům školy - za to děkujeme. Parlamentáři se shodli, že letošní množství pošty bylo rekordní. U psaníček zachováváme diskrétnost,  nekontrolujeme obsah, a pevně věříme, že doručené vzkazy byly milé, zpříjemnily svým adresátům den a nikdo poštu nezneužil k poslání něčeho nevhodného.        

Valentýnské tvoření II. D a VII. B

Valentýnské tvoření II. D a VII. B

V pátek 14. února nás ve II.D navštívili  naši patroni ze VII.B. Druháčci se na každé setkání velmi těší. Děti si užily společně strávený čas plný valentýnského tvoření. Skvělou spoluprací vznikla krásná přáníčka, která někomu udělají velkou radost. Děkujeme za návštěvu a těšíme se na další setkání. Mgr. Martina Mrázková

 
Šesťáci objevovali svět vody

Šesťáci objevovali svět vody

V pátek 7. února se naši šesťáci proměnili v badatele a objevovali tajemství vody. Nejprve zkoumali tři vzorky a zjišťovali, který je pitný – zjistili, že čistý vzhled ne vždy znamená bezpečnost. Poté sledovali cestu vody od řeky přes úpravnu až do domácností a dále do čističky. Překvapilo je, kolik vody denně spotřebujeme, a hledali způsoby, jak s ní šetřit. Největším zážitkem bylo stavění funkčního modelu vodovodního systému z 3D tištěných dílů, který si sami sestavili a otestovali vodou. Program byl nejen poučný, ale i zábavný a plný praktických úkolů. Šesťáci si tak odnesli nejen nové znalosti, ale i inspiraci k šetrnějšímu hospodaření s vodou. Ing. Šárka Nováková 

Tématy životního prostředí se zabývala v angličtině a občance IX. C

Tématy životního prostředí se zabývala v angličtině a občance IX. C

Źáci IX. C v rámci angličtiny a občanské výchovy úspěšně završili téma ochrany životního prostředí. Cílem projektu bylo vytvořit DIY video a ukázat, jak lze z recyklovaných materiálů vytvořit zajímavý výrobek, čímž prozkoumali koncept upcyklace. Během tohoto projektu nejen procvičili angličtinu, ale také projevili svou kreativitu a šikovnost.

I malí angličtináři pracují projektovou metodou - III. A

I malí angličtináři pracují projektovou metodou - III. A

Při hodinách angličtiny to bylo ve III. A pár týdnu o rodině. Děti procvičovaly anglické pojmenování členů rodiny a pravidelně konverzovaly o svém věku a jménu. Osvojené učivo jsme dále aplikovali a nacvičovali jsme dovednost v jednoduchých větách mluvit i o členech rodiny. Zároveň se dětem při párové výuce podařilo vytvořit rodinný strom a také se v něm při konverzaci částečně orientovat. Při projektu děti zapojily svou fantazii a nové členy v rodinném stromě i úspěšně anglicky pojmenovaly. Prostřednictvím průběžné zpětné vazby se dětem dařilo učit se i z chyb. Jak úspěšní se třeťáci v projektu cítili, vyjádřili na závěr v sebehodnocení - metodou semafor. Mgr. Alena Tyrkasová        

Při výuce angličtiny postupujeme podle individuálního tempa žáků

Při výuce angličtiny postupujeme podle individuálního tempa žáků

Při hodinách angličtiny v 5. až 9. ročníku pracujeme již několik let s využitím interaktivních učebnic Bloggers, a to včetně on-line podpory a digitální komunikační platformy. V souladu s některými žádoucími výstupy žáka jsou metody při výuce někdy kooperativní, někdy soutěžního charakteru a někdy velmi diferencované podle aktuálních schopností a dovedností jednotlivých žáků. Prostřednictvím diferenciace se nám daří nejen využít potenciál nadaných žáků a poskytnout jim další rozvoj, ale i stabilizovat základy či procvičovat probírané učivo u žáků, kteří to preferují. 

Exkurze do Židovského Města v Praze - IX. A, IX. C

Exkurze do Židovského Města v Praze - IX. A, IX. C

V úterý 4. února deváťáci z áčka a céčka navštívili Vzdělávací centrum v Židovském Městě v Praze. Zde pro ně byl připraven program Hanin kufřík, kde se seznámili nejen se základními informacemi o holocaustu, ale i o životní cestě Hany Bradyové. Cestou bádání pak poznali osud dalších pěti židovských dětí za druhé světové války. Po programu následovala návštěva Staronové synagogy, Pinkasovy synagogy a Starého židovského hřbitova. Žáci tak během programu poznali utrpení, odhodlání a odvahu lidí žijících v době druhé světové války. Mgr. Jana Samková 

Závěr prvního pololetí v I. C

Závěr prvního pololetí v I. C

Prvňáčci z céčka si závěr prvního pololetí náramně užili. V tělocviku překonávali netradiční překážkové dráhy a užívali si společné hry, v matematice a českém jazyce se naučili pracovat s Ipady, geodeskami nebo vyrazili do knihovny. Nejkrásnější ovšem bylo jejich první vysvědčení, ze kterého se na každého smály samé jedničky. Přejeme dětem, ať jim radost a nadšení vydrží! Mgr. Jaroslava Šibravová

I. C v knihovně

I. C v knihovně

V závěru 1. pololetí se prvňáčci vypravili do knihovny. Knihovnice dětem předčítaly úryvek z knihy Krabička (autorkou je italská spisovatelka Isabella Paglia), která děti osloví svým tématem - celá pojednává o důležitosti kamarádství a vzájemné pomoci. Děti po přečtení plnily zadané úkoly, hrály malé scénky a za odměnu si vybarvily obrázek. Návštěvu knihovny jsme zakončili prohlídkou výstavky, kde mají děti vystavené své obrázky, které malovaly ve škole. Mgr. Jaroslava Šibravová 

Leden ve III. A

Leden ve III. A

I leden byl ve III. A plný činností.  V prvním týdnu jsme se zabývali ptačí hodinkou, co to vlastně je a jak můžeme ptáčkům pomáhat, zmínili jsme se i o statistice, nakonec jsme zjistili, že nejčastějším ptáčkem u krmítek byla i letos sýkora koňadra. Druhý týden jsme besedovali, kdy je dobré mít někoho za vzor a kdy ne, seznámili jsme se s osobností Dany Zátopkové, další týden jsme se věnovali bajkám a už víme, kdo byl Ezop.  Odvážnější z nás pak vytvořili a odpřednášeli svou první dobrovolnou prezentaci, máme další indicii k objevení pokladu, trénovali jsme, opakovali a došlo i na prověřování učiva. A vzhůru do nového pololetí! Mgr. Zuzana Králiková              

Projektová angličtina v osmičkách

Projektová angličtina v osmičkách

Osmáci v hodinách angličtiny úspěšně završili téma zaměřené na problematiku životního prostředí projektem, který spojil angličtinu s výtvarnou výchovou. V hodinách angličtiny se intenzivně věnovali získávání a procvičování slovní zásoby a obratů, které se vztahují k ekologickým tématům, jako je recyklace, znečištění, biodiverzita či ochrana přírody. Během projektu tuto slovní zásobu nejen využili, ale někteří ji také rozšířili a obohatili o nové termíny a fráze. Velmi zdařile tato témata zpracovali výtvarně, což prokázalo jejich kreativitu a porozumění dané problematice. Mgr. H.Votavová, Mgr. I. Komárková, Mgr. D. Podoláková

I. B po Vánocích

I. B po Vánocích

Po Vánocích si děti donesly knížky, které dostaly pod stromeček. Zahráli jsme si na knihovnu a knížky kamarádů jsme si půjčili na čtení i prohlížení. Dávali jsme velký pozor, aby se s nimi nic nestalo. Hodně nás to bavilo. Netrpělivě jsme čekali na adopci zvířátka, neboť jsme přispěli i s rodiči. Hned jsme se o papouškovi dočetli zajímavosti a už nám celé hejno sedí ve třídě na větvi. Každé úterý se těšíme na trenéry. Děti si vyzkoušely překážkové dráhy, plazení, ručkování, různé hry a i zdolání švédské bedny. Program v knihovně se nám moc líbil a nyní se nemůžeme dočkat prvního vysvědčení. Nervozita se trošku ukazuje, ale přeci se vše teprve chvíli učíme. Za odměnu si přejeme o malých prázdninách hezké počasí. Mgr. Hana Krejčí 

VI. C se ponořila do tajů českých památek UNESCO

VI. C se ponořila do tajů českých památek UNESCO

Třída VI.C se ponořila do fascinujícího světa českých památek UNESCO a vytvořila jedinečné prezentace pomocí programu Canva. S připravenou šablonou a pečlivě stanovenými kritérii jsme postupně zpracovali 18 památek, které odhalily kouzlo naší vlasti. Celou práci jsme zakončili prezentacemi, během nichž jsme si vyzkoušeli vrstevnické hodnocení a zpětnou vazbu. Získané dovednosti teď plánujeme dále rozvíjet. Tento projekt nám ukázal nejen krásu naší země, ale i to, že společná práce může být inspirativní a plná objevů! Ing. Šárka Nováková 

Akce Čistíme Stolpersteine - VI. B

Akce Čistíme Stolpersteine - VI. B

Děti z VI. B se již několik let účastní akce Čistíme Stolpersteine na Kutnohorsku, kterou pořádá Nadační fond Dr. Dagmar Lieblové. Smyslem této akce je vyčistit takzvané Kameny zmizelých, a uctít tak památku obětí holocaustu, na jejichž počest jsou kameny do země umístěny. Šesťáci se už dlouhodobě starají o čtyři Stolpersteine v Kudrnově ulici nad naší školou. Na Kutnohorsku se podobných kamenů nachází více než 200. Mgr. Miloslava Sklářová 

Pohár vědy začal! -  IV. A

Pohár vědy začal! - IV. A

Kouzlo přírodních indikátorů, Svět barevných papírů
Naši čtvrťáci z áčka vkročili do prvního kola letošního Poháru vědy. Nejprve se s fantazií a chutí pustili do vymýšlení a praktické realizace našeho soutěžního loga. V první části lednové výzvy jsme se zaměřili na přírodní indikátory. Zkoumali jsme je již v prosinci při práci s výluhem z červeného zelí, ale tentokrát nás čekaly nové výzvy – děti testovaly výluhy z červené řepy, ibiškového čaje, kurkumy, borůvek a červené růže. Díky těmto experimentům mohly lépe pochopit, jak přírodní látky reagují na různé pH prostředí. Bylo to zábavné, poučné a plné barevných překvapení! 

Evropské strukturální a investiční fondy, Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Tento web využívá k poskytování služeb soubory cookies.

Více informací